Foto: Lillemor Andersson

Vårstädning av kyrkogårdarna!

Vårstädning av kyrkogårdarna!

Vi kommer genomföra en vårstädning i församlingens alla Minneslundar, Askgravlundar och Askminneslundar. Vi kommer ta bort de dekorationer som enligt våra ordningsföreskrifter inte ska finnas där. Alla dekorationer kommer sparas ca ett år på respektive kyrkogård. Vill någon hämta upp dekorationer man lämnat ta gärna en kontakt med berörd vaktmästare eller hör av er till kyrkogårdsexpeditionen.

Ordningsföreskrifter för Minneslund, Askgravlund och Askminneslund
Kyrkogårdsförvaltningen vårdar lunden och svarar för all plantering inom denna. Besökare får smycka med snittblommor och ljus endast på för detta ändamål avsedd plats. Vissna blommor och ljusrester avlägsnas av kyrkogårdsförvaltningens personal.

Kyrkogårdsexpeditionen 0513-20103, måndag-fredag 10.00-12.00.

Tänk på att inte lämna några föremål bakom gravarna. Tack!