Alpha

Nyfiken på kristen tro?

Vad är Alpha?
Alphakursen är till för alla som vill fundera och reflektera kring tro, livet och dess mening. Det är en plats dit människor kan komma som dom är, umgås, lyssna på varandra och dela sina tankar.

Läs mer om Alpha på www.alphasverige.se

Hur ser en Alphakväll ut?
En Alphakväll börjar 18.30 med en enkel måltid och gemenskap. Här finns plats för skratt och att dela vardagen. Sedan följer en kort film som behandlar dagens ämne. Exempelvis, 'Vem är Jesus?', 'Hur ska jag kunna tro?' och 'Vad ska jag med kyrkan till?'. Sedan samtalar vi med varandra och delar våra tankar utifrån förberedda frågor. Alla åsikter får lyftas och vi funderar tillsammans. Alpha är en välkomnande plats!

Vem är Alpha för?
Alphakursen är till för alla, och speciellt anpassad för dig som inte är van kyrkobesökare.

Kursledare: Marcus Boberg och Gerd Wahlman
Kursen är kostnadsfri.

Har du frågor så är du välkommen att höra av dig!