Stiftelser och ekonomiskt stöd

Har du frågor om stiftelser och ansökan om ekonomiskt stöd? Då är du välkommen 15 april - 31 maj då vi har ansökningstid för stiftelser som förvaltas av Helsingborgs pastorat.

Den 15 april - 31 maj är det möjligt att söka stiftelsepengar hos Svenska kyrkan Helsingborg.

Ansökningsblanketten kan du skriva ut här från webbsidan eller hämta en hos någon av våra församlingsexpeditioner från och med den 15 april. Det går inte att göra ansökan tidigare och det går heller inte att använda tidigare års ansökningsblanketter.

Ansökan till stiftelser 2024

Under perioden 15/4-31/5 kan du ansöka om stiftelsemedel i Helsingborgs pastorat. Du ansöker med blankett som du kan skriva ut här på webbsidan. Vid frågor är foajén på Södergatan 39 samt stiftelsetelefonen öppen från 15 april.