Möt oss på Hx

Den 2-3 augusti är det Hx-festival i Helsingborg, sommarens stora fest från hamntorget till Gröningen. Vi från Svenska kyrkan Helsingborg är där med barnföreställning på fredagen och drop in-bröllop på lördagen.

Fredag 2 augusti

Barnföreställningen Äventyret på kyrkogården spelas på Gröningen på fredagen klockan 13.00 och 15.00.

Vi håller till vid piratlekplatsen på Gröningen. Föreställningen är för alla åldrar, helt gratis och pågår i ungefär 25 minuter. Vi finns på plats mellan föreställningarna också ifall ni vill prata med oss från Svenska kyrkan Helsingborg.

Lördag 3 augusti

Vi håller drop in-bröllop mellan klockan 12-15 på kajpromenaden på bryggan nedanför Dunkers. Vi har präst och musik på plats. Ska ni inte gifta er är ni välkomna att komma förbi och prata med oss om vigsel, dop, livet - ja vad du vill. Vill du läsa mer om hur det går till hittar du det här: Gift dig på Hx