Kammarkörer

Helsingborgs motettkör

Helsingborgs motettkör är en ungdomlig, blandad kammarkör med stora ambitioner. Körens målsättning är att utföra körmusik på hög konstnärlig nivå. Motettkören repeterar på torsdagar 18.30 – 21.00 på Svenska kyrkan Söder, Södergatan 39. Har du notläsningsförmåga och vana att sjunga i kör är du välkommen att kontakta körens dirigent för provsjungning.

Vox Maria

Vox Maria är en avancerad kammarkör bestående av cirka 25 sångare. Kören är baserad i S:ta Maria kyrka och är inriktad på den avancerade à cappella-repertoaren från alla epoker i musikhistorien. Ibland kommer verk för kör och instrument att uppföras, såsom tex Schütz Jesu Sju Ord på Korset och Rossinis Petite Messe Solenelle.

Repetitioner onsdagar kl 18.30-21.30.

Raus Vokalensemble

Vokalensemblen är en kör bestående av ett gäng tjejer/damer som sjunger två- till fyrstämmigt inom en blandad genre. Vi sjunger allt från folkmusik, visa, jazz och ballader till sakralt klassisk musik. Vi arbetar med sångteknik, kroppskännedom och uttryck. Allt för att utveckla en samlad körklang och hitta den personliga rösten i ett körsammanhang.

La Campanella

La Campanella är en vokalensemble med kvinnliga medlemmar i åldrarna 20-35.

Kören startades hösten 2014, som  fortsättning på Helsingborgs Flickkör och medlemsantalet är varierande mellan 10-12 sångerskor.
Repertoaren är blandad med allt från vackra sakrala stycken, afrikanska sånger och gospel, till modern pop, nyskrivna stycken och klassiska visor.

Vi tar oss an det som vi känner och brinner för i gruppen gemensamt och därför blir resultatet fantastiskt och helhjärtat! Ambitionsnivån är hög och kraven likaså, uppsjungning krävs för att bli medlem och närvaro på både repetitioner och konserter är självklara för oss.

Med mycket arbete och många timmar ihop så skapas också en otrolig gemenskap och vi har fantastiskt roligt tillsammans både på och utanför repetitionstiderna med middagar och extra stämrepetitioner hemma hos varandra!

Repetition måndagar kl.19:00-21:00 i Maria församlinghus, S Storgatan 22.

ingridakvelde@live.se, körledare 073-231 54 17

lacampanellahbg@gmail.com, ordförande, 073-402 52 55