H22

Sommaren 2022 bjuder Helsingborg in hela världen till en färgsprakande innovationsshow genom H22 City Expo. Och Svenska kyrkan Helsingborg är självklart där. Med fokus på framtiden - barn och unga - deras rätt till framtidstro, värdefull gemenskap och utveckling tar vi sikte på, inte bara sommaren 2022, utan hela livet.

Ungdomskväll med konsert

Ungdomskväll mitt i Helsingborg för dig 14-25 år. Oavsett vem du är, var du kommer ifrån och vad du tror på. Kom som du är, inga krav, bara glädje, gemenskap och kanske nya vänskaper. Klockan 20 blir det konsert.

#kidsedition

Genom #kidsedition vill vi skapa livsglädje, framtidstro , livsmening och mod bland barn och unga på området Planteringen. Projektet drivs i samverkan mellan flera aktörer och resultatet av projektet kommer att bli en utställning "Min trygga plats" under H22.

Vårt engagemang i H22 utgår från Svenska kyrkans uppdrag att arbeta för alla människors lika värde, oavsett bakgrund, tro, etnicitet etc. Det vi har i uppdrag att arbeta för, och hoppas få uppleva i framtiden, är ett samhälle där det finns förståelse, tolerans och fred mellan människor, där människor känner framtidstro och hopp och där alla har en självklar plats.

Syftet med H22 är att utveckla morgondagens lösningar för en ökad livskvalitet i en smartare och mer hållbar stad. Arbetet består av två delar. En stadsgemensam satsning på innovation som handlar om en långsiktig resa tillsammans mot en smartare och mer hållbar stad. Den andra delen är ett City Expo en stadsmässa där man sätter ljuset på det som åstadkommits hitintills på den resan.

H22 har tre fokusområden: Innovativ välfärds- och stadsutveckling, förbättrad livskvalitet och ledarskap för framgångsrik stadsutveckling.

Mer om H22 finns att läsa här