Konfirmand i Hässleholm

Du är inte ensam om att fundera över livet. Välkommen att bli konfirmand!

Sök svaren

Under konfirmandtiden får du kanske inte svar på alla dina frågor. Men du får veta mer om kristen tro och höra hur andra tänker.

Olika grupper

Valet är ditt och som du kan välja den grupp som passar dig bäst oavsett var du bor. Det som är gemensamt för alla grupper är att det ingår cirka tio gudstjänstbesök, läger och upplevelsedagar.

Ingen kostnad

Med undantag för utlandsresor så innebär det inte några kostnad för dig även våra läger är gratis.

Antal konfirmander per grupp

Då det är begränsat antal platser i de olika grupperna är det ”först till kvarn” som gäller. Anmäl ditt intresse så fort du kan.

Dop

Du behöver inte vara döpt eller tillhöra Svenska kyrkan för att vara med i en grupp. Om du väljer att konfirmeras så döps du under konfirmandtiden och blir då automatiskt medlem.

För dig med särskilda behov och möjligheter

Du som behöver extra anpassning för att kunna delta, eller går i sär- eller träningsskola kan kontakta Erika Heil-Utbult för mer information 0451- 77 62 28.

Konfirmation på annan ort

Kommer du att konfirmeras på annan ort eller på ett konfirmationsläger med särskild inriktning? På hemsidan svenskakyrkan.se/konfirmation hittar du en lista över läger som Svenska kyrkan arrangerar.

Konfirmandfolder

Folder för konfirmation 2023-2024.

Konfirmationsgrupper

Välj den konfirmationsgrupp som passar dig bäst. Hur ofta grupperna träffas är olika, några ses en eftermiddag i veckan under ett läsår, andra under vissa läger. Oavsett vilket alternativ du väljer får du möjlighet att undersöka livets stora frågor. Här presenteras grupperna för 2024-2025.