Älskade förbannade tonåring

En gratis föräldrautbildning för dig som har barn i åldern 12-17 år. Föräldraträffarna utgår från boken med samma namn och syftar till att stärka relationen mellan tonåring och förälder.

Idag vet vi att starka band mellan barn och föräldrar är den bästa grunden till en harmonisk uppväxt till trygga och självständiga individer som vuxna. Under fyra träffar går vi igenom vardagssituationer som de flesta tonårsföräldrar kan känna igen. Det kan vara ”tonåringen pratar inte längre med mig, hjälper inte till hemma, bråkar med sina syskon och vill helst bara vara med sina kompisar”.

På träffarna:

Vi träffas fyra gånger, 2.5 timme per gång och vi bjuder på fika. Vid första träffen får du låna hem boken Älskade förbannade tonåring av oss. På träffarna tar vi del av både varandras erfarenheter och forskning.

Varje gång vi ses utgår vi från ett tema till exempel:

Tonårshjärnan
Risk- och skyddsfaktorer
Grupptryck
Att vara uppmärksam på sig själv
Datum: 9, 16, 23 april och 14 maj. Återträff 11 juni

Kl 18.30-21.00 i St Eskils kyrka