Julklappar

Tack för en god jul!

Nyhet Publicerad Ändrad

Med er hjälp kunde vi dela ut 350 julklappar, presentkort och många matkort och julkassar! Tack för er omsorg och ert stöd!

Julen 2022 var det många som vände sig till kyrkan för att de inte hade råd med julmat eller julklappar till sig och sin familj. Vi bad er om hjälp och som ni hjälpte!

Vi är glada, tacksamma och ödmjuka inför att vi som kyrka tillsammans med er få vara med och hjälpa människor i nöd.

Extra jättetack till …

… alla församlingar, föreningar och volontärer som gjorde så att vi kunde fira jul tillsammans på restaurang Himmel och Pannkaka igen. Tack även till Väsby Färghall och flera andra lokala företag som har bidragit. Utan er hade det inte blivit av.

Svårt i januari också – kan du tänka dig att hjälpa till igen?

Januari är också en svår månad för många och vi fortsätter att hjälpa till med matkort. Vill du bidra? Swisha till 1234 61 08 95 och skriv matkort i rutan för meddelande.

Nu kör vi igång med en ny termin

Välkommen att vara med på mässa och fika på tisdagar, lunchmusik och sopplunch på onsdagar. Du kan sjunga i barn- eller vuxenkör, vara med i en samtalsgrupp, stödsamtal, engagera dig som volontär på till exempel språkcafé eller annat (kom på infoträff 21/2 18.00!).

Och varje söndag firar vi gudstjänst klockan 11 i Vilunda kyrka, som vi alltid gör.

Vi finns här!