Foto: Gustaf Hellsing/IKON

Musik- och körverksamhet

Välkommen till Hammarby församlings körer och musik verksamhet. Här får du mer information om vår körverksamhet, och kort info om kommande konserter.

Vilunda kuoro

Vilundakuoro on Hammarbyn seurakunnan suomenkielinen kuoro. Joka viikko kokoontuu noin 30 iloista ja innokasta kuorolaista laulamaan omalla äidinkielellään.

Samklang

För dig som inte har sjungit så mycket i kör eller inte alls men ändå skulle vilja.

Hammarbykören

Hammarbykören består av drygt 20 sångare som sjunger cirka en gång per månad i vanliga gudstjänster.

Tonfiskarna

En barnkör med musiklek, för dig som är ca 4–6 år. Övar onsdagar 15.45–16.15. Höstterminen 2023 börjar den 30 augusti. Kontakta mariahelena.karlqvist@svenskakyrkan.se för mer information.

Änglakören

En kör för barn ca 7-8 år. Övar onsdagar kl. 15.45–16:30. Höstterminen 2023 börjar den 30 augusti. Kontakta karl.hedbom@svenskakyrkan.se för mer information.

Sångfåglarna

En kör för barn från ca 9 år. Övar torsdagar kl. 15:45–16.30. Höstterminen 2023 börjar den 31 augusti. Kontakta karl.hedbom@svenskakyrkan.se för mer information.

En person står vid ett notställ med händerna lyfta framför sig.

Hammarby ungdomskör

Ungdomskör från ca 13 år. Övar onsdagar kl. 17.00–18.00. Höstterminen 2023 börjar den 30 augusti. Kontakta karl.hedbom@svenskakyrkan.se för mer information.