Teckenspråkskalender 2021 3×3

Teckenspråkskalendern 2021

Förra årets succé är tillbaka! Vi får lära oss ett nytt tecken på teckenspråk varje dag från första december fram till julafton. För det mesta är det Maria Helena som visar och berättar men ibland har hon bjudit in gästtecknare.

Mer advent, jul och nyår i Hammarby församling

Julklappar

Tack för en god jul!

Med er hjälp kunde vi dela ut 350 julklappar, presentkort och många matkort och julkassar! Tack för er omsorg och ert stöd!

Advent och jul i Hammarby församling

Vi är glada för att vi äntligen kan träffas och fira jul tillsammans i kyrkan igen. Här kan du läsa om advent och julen i Hammarby församling.

Julandakt från Vilunda kyrka

Film: Julandakt från Vilunda kyrka

Vi sjunger första versen ur psalmerna 428 (Mitt i vintern var det) och 122 (Dagen är kommen).

Hammarby församlings julkrubba

Läs och lyssna på julevangeliet

Julevangeliet är det stycke ur Bibeln (Lukasevangeliet 2:1-20) som handlar om Jesus födelse och som vi läser upp under julhelgen. Här kan du lyssna på och läsa julevangeliet.

Teckenspråkskalender 2021 3×3

Teckenspråkskalendern 2021

Succén är tillbaka med ett nytt tecken på teckenspråk varje dag från första december fram till julafton!

Film: Andakt från Vilunda kyrka inför första advent

Ta fram psalmboken och följ med i psalm 104 (Gläd dig du Kristi brud).