Dop • Konfirmation • Vigsel • Begravning

Kyrkan vill finnas till för dig i både livets ljusa och mörka stunder. Dop, konfirmation, vigsel och begravning finns vi där med givna ramar vilket kan ge trygghet i situationen, men det är alltid du och dina närmaste som står i centrum.

Dop

I dopet samlas de närmaste för att välkomna och fira det nya livet. Vi vill hjälpa till att göra den stunden till ett fint minne för dig.

Dags för konfirmation!

Nu förbereder vi nästa konfirmation. Har du fått en inbjudan av oss? Har du sett annonsen? Eller är du helt enkelt nyfiken?

Vigsel

Går ni i bröllopstankar? Bröllop är ett minne för livet, främst för dem som gifter sig, men ofta också för dem som är gäster.

Begravning

I begravningsgudstjänsten finns rum för såväl sorg och saknad som hoppet om ett liv efter detta. Den ger möjlighet att få säga tack, ta avsked och be Gud att ta hand om den vi älskat.

Boka dop

Letar du tid för dop? Hos Hammarby församling kan du reservera tid för dop redan på hemsidan. Vill du hellre besöka oss, ringa eller mejla så går det lika bra. Här hittar du all information du behöver och hur du går tillväga.

Samlas i prästgården!

För dig som letar efter en plats att samlas efter dop eller begravning i Hammarby kyrka finns den gamla prästgården. Prästgården ligger i anslutning till Hammarby kyrka, och där kan ni samlas för fest, firande, eller minnesstund.