Webbgudstjänst/Arkiv

Här har vi samlat samtliga online-andakter, hälsningar och tal under stängningstiden 2020. Hitta den andakt som du har missat och delta i efterhand! För närvarande firar vi återigen gudstjänst i kyrksalen. Se rubrik Gudstjänst!

Måndag, 29 mars 2021 Vi firar passionsandakt med våra systerkyrkor världen över. Andakten inleds med klockringning i Köpenhamn för att sedan ta oss till Bangkok och Gran Canaria där vi får höra Markusevangeliet läsas. Musiken kommer från Paris och vi ber och blir välsignade med kyrkorna i Fuengirola, Ayia Napa och Nederländerna. Klicka på länken här nedan:

Passionsandakt måndag

Tisdag, 30 mars 2021 I New York rings vi samman till tisdagens andakt. Vi hör texterna läsas i Frankfurt och Melbourne och i Oslo får vi lyssna till en vacker passionspsalm. Vi ber tillsammans med Rom och vår biskop i Visby leder oss i Vår Fader innan vi till sist önskas Guds välsignelse i Berlin.

Klicka på länken här: Passionsandakt tisdag

Onsdag, 31 mars 2021 Hamburgs kyrkklockor ringer oss samman till onsdagens andakt och på Mallorca och i Bryssel får vi höra fortsättningen av Markusevangeliet. Vår egen Ulrika Eleonora kyrkokör sjunger för oss i London och via böner i Buenos Aires och Los Angeles hamnar vi i Aten där vi blir välsignade.

Klicka på länken här: Passionsandakt onsdag

Musikandakt söndagen 3 maj 2020

Välkommen att delta online på vår andakt på fjärde söndagen i Påsktiden

Andakt, söndagen den 26 april 2020

Vi bjuder in dig att delta online i Svenska kyrkan i Hamburg på tredje söndagen i Påsktiden

Nordisk andakt, söndag, 19 april

Gemensam nordisk söndagshälsning från Ditmar-Koel-Strasse. Var med oss!

Passionsandakt, onsdag 8 april

Välkommen att dela passionsandakt med oss varje dag kl 11 fram till Påskdagen. Klicka på bilden för att starta andakten!

Passionsandakt, tisdag 7 april

Passionsandakt, måndag 6 april, kl. 11

DU SOM STANNAR HEMMA BEHÖVER INTE VARA ENSAM!

Kyrkan behövs för att samhället ska fungera, inte minst i tider då det lätt blir hårt och omänskligt. Bön har kraft och i våra böner nämner vi också coronaviruset och dess olika offer. Det finns möjligheten att skicka förbönsämnen som vi kan lyfta fram i gudstjänsten. Möjligheten finns också att få predikan skickad via mail, så kan man bli delaktig på det sättet. Anmäl ditt intresse till per.edler@svenskakyrkan.se

PRATA?
För den som vill finns vi naturligtvis tillgängliga för telefonsamtal.

Per Edler, kyrkoherde i Svenska kyrkan i Hamburg
mobil +49-17662815374