Foto: Svenska kyrkan Hamburg

KÖRER

Svenska sånger, psalmer, större verk till fest, till vardags, till högtider, till lucia...

VUXENKÖREN

Svenska kyrkans kör Hamburg för vuxna blomstrar och ger mycket glädje till de som sjunger och de som lyssnar. Vi övar torsdagar, kl 19:30-21:00. Alla röstlägen är välkomna; sopraner, altar, tenorer och basar. Vi sjunger regelbundet i bl a gudstjänster och på våra populära Luciakonserter.

Foto: iak

Körledare är Marie Carlsson. Kontakt: marie.ch.carlsson@svenskakyrkan.se

BARN-& UNGDOMSKÖREN

Nu är det dags att starta upp och sjunga igen i 2024. Vi fortsätter med full energi där vi slutade efter Lucia. F r o m i vår tar Charlotta Henricson över ledningen av Barn- och Ungdomskören för åldrarna 9-18 år. Vi har en hel del idéer bl a en egen konsert i juni. Hoppas att ni är lika sugna att börja som vi är.

Nedan ser ni tider för våren:

Sö 7/4 kl. 15.30-17 Körövning
Sö 21/4 Körrep i källaren efter gudstjänst kl. 12-13.30 (Föräldrar kan
vara med i kyrkostämma)
Sö 5/5 Familjegudstjänst kl. 11-12. Körövning kl. 9.30
Sö 2/6 kl.13-14.30 Körövning
Sö 9/6 kl. 11 Familjegudstjänst i Jenisch Park
Lör 15/6 kl. 15 Konsert Barn- och Ungdomskören. Körövning kl. 13

Kontakta gärna Åsa Schwotzer +49 152 3105 2097 om era barn eller
ungdomar vill vara med och sjunga.

Vill du besöka Svenska kyrkan i Hamburg med grupp?

Känn dig varmt välkommen! Här följer information inför din bokning hos oss i Hamburg.