Verksamheter

Barn

Svenska kyrkan i Halmstad har en stor och varierande verksamhet för barn, som spänner från aktiviteter för föräldralediga med spädbarn till grupper för barn i skolåldern.

Två unga tjejer sitter och skrattar tillsammans.

Ung

Här hittar du verksamhet för dig som är ungdom och ung vuxen. Ungdomsgrupp, konfirmation och 18+.

En grupp människor skrattar och klappar händer.

Vuxen

I församlingen finns många verksamheter som främst riktar sig till vuxna. Självklart är alla åldrar välkomna till de flesta verksamheter och gudstjänster, men här finns några länkar samlade till sådant som vi tror kan vara intressant för dig som är vuxen i kyrkan.

En skrattande manlig diakon och en äldre kvinna.

Diakoni – Kyrkans sociala arbete

Diakoni är kyrkans sociala arbete. Det diakonala arbetet omfattar alla som vistas i församlingen, det vill säga oavsett om du bor, arbetar eller går i skolan här.

Gudstjänster / Kyrkor

Här presenterar vi våra kyrkor. Välkommen att fira gudstjänst, lyssna till konserter, boka dop, vigsel eller kom in och tänd ett ljus.