Foto: Magdalena Vogt

Internationellt arbete

Vill du göra något handfast i kampen för en rättvis värld? Välkommen att engagera dig i Act Svenska kyrkan, Hägersten.

Engagera dig i Act Svenska kyrkan, Hägersten

För en rättvis värld. Lokalt i Hägersten.

Anmäl ditt intresse

Vi är Act Svenska kyrkan, Hägersten

Vi är en lokal grupp av Act Svenska kyrkan. Act utför omedelbar katastrofhjälp såväl som långsiktigt påverkansarbete. Allt för en rättvis värld.

Act fokuserar på hälsa, jämställdhet, hållbar försörjning, religionsdialog och rättvisefrågor. Arbetet utgår alltid från att bekräfta och stärka människors egna förmågor, ansvar och möjligheter.

Vi behöver bli fler

Vi vill bli fler i vår lokala grupp. Du behövs! Tillsammans lyfter vi det internationella arbetet i Hägerstens församling.

Vi arbetar ideellt och hittar olika sätt att engagera oss. Det kan vara genom aktioner, insamlingar och möten. Vi arbetar också med Svenska kyrkan i utlandet, SKUT, som finns i 24 länder runt om i världen.

Du är välkommen med ditt intresse, din kompetens och dina idéer!

Har du frågor om Act Svenska kyrkan, Hägersten? Kontakta någon av oss.

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Anmäl dig som volontär

Du behövs! Du anmäler ditt intresse genom att fylla i ett enkelt formulär.

Anmäl dig här

Hitta aktuella ideella uppdrag

I förgrunden står två fat med upplagda smörgåspålägg på en glasdisk. Längre bort arbetar en kvinna i ett kök.

Aktuella ideella uppdrag

Här hittar du aktuella ideella uppdrag i Svenska kyrkan Hägersten. Välkommen att bli volontär hos oss. Du behövs!

Någon tänder ljus i en svart ljusbärare.

Bli gudstjänstvärd i Hägersten

Var med i att bygga upp gudstjänstens gemenskap, bidra till att den blir en källa till glädje och kraft. Välkommen som gudstjänstvärd i Svenska kyrkan Hägersten. Kontakta respektive kyrkas distriktschef.

Internationellt arbete

Bli volontär – Du behövs!

En man från Svenska kyrkan lämnar en matkasse till en äldre dam vid ytterdörren.

Bli volontär

Som volontär i Svenska kyrkan Hägersten bidrar du till ett viktigt arbete för barn, ungdomar och äldre. Lokalt i Hägersten. Du behövs!

Om Svenska kyrkan Hägersten

En samlingsbild av olika jämlikhets-relaterade företeelser.

Vad vill vi åstadkomma?

Svenska kyrkan Hägersten vill vara en viktig del i människors liv. Med ett stort engagemang för medmänniskan och skapelsen. Här kan du läsa mer om oss.

Läs vad du som medlem bidrar till i Hägersten

Detta bidrar du till som medlem

Tack för att du är medlem i Svenska kyrkan. Du är del av något större. Här kan du läsa om vad du bidrar till genom ditt medlemskap.