Hagakyrkans unga körer

Hagakyrkans unga körer samlar barn och ungdomar från hela Göteborg. Här får du sjunga, utveckla rösten och musikaliteten!

Hagakyrkans unga körer är en del av Haga församlings körverksamhet. Som körsångare är du en del av Haga församlings gudstjänstliv och du får uppleva glädjen och gemenskapen i att sjunga på gudstjänster och konserter, åka på resor, samarbeta med andra körer och musiker. Du får möjlighet att utveckla din sångröst, ditt gehör, ditt uttryck och lära dig musikteori i en trygg och kreativ miljö. Du får lära känna musik av många olika slag. Hagakyrkans unga körer samlar barn och ungdomar från hela Göteborg och är en viktig del av Haga församlings musikliv.

I Hagakyrkans Barnkör sjunger barn i åk 1-2
I Hagakyrkans Juniorkör sjunger barn i åk 3-6
Hagakyrkans ungdomskör samlar ungdomar från åk 7 och uppåt.
Läs mer och anmäl under respektive kör!

Kontakt:
Körledare Ida Andersson
ida.andersson@svenskakyrkan.se

Barnkören

I Hagakyrkans Barnkör sjunger flickor och pojkar i åk 1-2. Här får du uppleva glädjen och gemenskapen att sjunga tillsammans och få nya kompisar!

Juniorkören

Hagakyrkans Juniorkör samlar sångare i åk 3-6. Som körsångare får du uppleva glädjen och gemenskapen att sjunga tillsammans och få nya kompisar!

Ungdomskören

Hagakyrkans ungdomskör består av sångvana ungdomar från åk 7 och uppåt. Du ingår i en trygg och tillåtande gemenskap och får utveckla rösten och musikaliteten under inspirerande ledning.