Foto: Kristin Lidell/IKON

Vi söker en tredje diakon, 100%

Huvudinriktning barn och familj. Sista ansökningsdag fredag 9 oktober.

Håbo pastorat överensstämmer geografiskt med Håbo kommun, i sydvästra Uppland. Här bor 21 000 människor, varav 14 000 är medlemmar i Svenska kyrkan. Pastoratet ligger i ett naturskönt mälarlandskap, rikt på kulturminnesmärken, med över 23 mil sjögräns och innefattar fem medeltida kyrkor samt den moderna Magdalenakyrkan Kyrkcentrum i centralorten Bålsta.
Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i en glad och positiv miljö - i en av Sveriges starkaste tillväxtregioner. Stockholm, Arlanda, Uppsala och Enköping ligger alla inom 5 mils avstånd, och kommunikationerna till och från Bålsta är mycket goda.

Bli vår tredje diakon! Med profil mot barn och familj.

Diakontjänst 100%

Vi är i ett spännande läge där det vi söker dig som både vill utveckla verksamheter vi redan har men också utifrån dina gåvor får utrymme att utveckla vårt diakonala arbete ytterligare.
Du kommer att bli kollega med både vår nyrekryterade diakon, som har profil mot vuxna och äldre, och vår diakon som har profil mot ungdomar.

huvudsakliga arbetsuppgifter

• Barnverksamhet så som öppen förskola och kyrka-skola arbete
  • Familjelägerverksamhet
  • Nätverkande, t.ex. i kommunens arbete med integration så väl som vår egen grupp runt Svenska kyrkans internationella arbete.
  • Själavård och gudstjänstmedverkan

VI ERBJUDER

• Ett stort (ca 40 anställda), kreativt och framåtsträvande arbetslag, med 3 diakontjänster på 100%.
  • En god personalvård - med ett generöst friskvårdbidrag, samt friskvårdstimme.
  • Ett ”bokbidrag” för våra präster och diakoner, där vi också uppmuntrar relevant fortbildning.

Vi är mycket nyfikna på dig och på vad du brinner för att göra för Guds rike!

välkommen att söka

Välkommen med din ansökan inkl. CV, personligt brev och referenser!
Intervjuer sker fortlöpande.

Ansökningar ska, senast fredag 9 oktober, skickas till:

Håbo pastorat,
Box 194,
746 24 Bålsta

eller med e-post till: overgran.pastorat@svenskakyrkan.se

Tillträde efter överenskommelse.
B-körkort och tillgång till bil behövs.

för ytterligare upplysningar, kontakta gärna

Jenny Nordström, arbetsledande komminister, 0171-46 80 29
David Silverkors, kyrkoherde, 0171-46 80 22

Fackliga representanter