Orgeln i Skoklosters kyrka.

Kyrkomusiker 100% - TJÄNSTEN ÄR TILLSATT!

Publicerad Ändrad

TJÄNSTEN ÄR TILLSATT! Du är en av fyra heltidsanställda kyrkomusiker som tillsammans utvecklar församlingarnas musikliv. Tjänsten är inriktad på orgelspel vid gudstjänster och kyrkliga handlingar. Ansök var senast fredag 14 april, 2023.

Vi lever i en tid av andlig längtan samtidigt som många befinner sig långt från kyrkans inre liv. Vi vill vara en del av Guds mission i världen: att människor ska få lära känna Jesus Kristus.

Du har kyrkomusikalisk bredd och finner glädje i såväl orgel- som pianospel och att leda kör.

I tjänsten ingår följande:

• Medverka i pastoratets gudstjänster på helger och vardagar, samt kyrkliga handlingar.
  • Musikansvar för Kalmar-Yttergrans församling och i Magdalenakyrkan
  • Medverka i församlingsverksamheter så som konfirmander, konserter, fredagsträffen, äldreboenden, barnverksamheter med mera.
  • Undervisa orgelelever
  • Vanliga arbetsuppgifter som kyrkomusiker har

Du har Svenska kyrkans kyrkomusikerexamen på minst C-nivå. Välkommen till ett arbetslag om ungefär 40 personer, fyra musiker med heltidstjänster samt två körledare.

Vi söker dig som

• Planerar ditt arbete utifrån församlingarnas förutsättningar och visioner.
  • Trivs med att arbeta flexibelt och lösningsfokuserat.
  • Tar ansvar inom ditt arbetsfält, ser till helheten.
  • Har god administrationsförmåga.
  • Du är delaktig i nätverk inom ditt arbetsfält
  • Du är självständig när det krävs, glad för att samarbeta med andra och entusiasmerar i processer.

och bidrar i allt detta till att utveckla kyrkans uppdrag i Håbo pastorat.

Håbo pastorat överensstämmer geografiskt med Håbo kommun. Här bor 22.000 människor, varav 12.000 är medlemmar i Svenska kyrkan. Pastoratet ligger i ett naturskönt mälarlandskap, rikt på kulturminnesmärken, med över 23 mil sjögräns och innefattar fem medeltida kyrkor samt den moderna Magdalenakyrkan i centralorten Bålsta.

Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i en glad och positiv miljö - i en av Sveriges starkaste tillväxtregioner. Stockholm, Arlanda, Uppsala och Enköping ligger alla inom 5 mils avstånd, och kommunikationerna till och från Bålsta är mycket goda.

Välkommen att söka!

Välkommen med din ansökan inkl. CV, personligt brev och referenser! Intervjuer sker löpande och vi tillämpar provspelning.

Ansökningar ska vara oss tillhanda senast fredag 14 april 2023 och skickas till:

Håbo pastorat, Box 194, 746 24 Bålsta
eller med e-post till: overgran.pastorat@svenskakyrkan.se

Tillträde efter överenskommelse.

B-körkort och tillgång till bil behövs.

För ytterligare upplysningar, kontakta gärna:

Kevin Lembke, organist/samordnare
E-post: kevin.lembke@svenskakyrkan.se

Nadja Elhousny Nygårdh, biträdande kyrkoherde
E-post: nadja.elhousny.nygardh@svenskakyrkan.se

Fackliga representanter

Lärarförbundet och KMR
Hannelore Bryttmar, hannelore.bryttmar@edu.habo.se

Klicka här för att ladda ner annonsen som PDF.