Foto: CC0

TJÄNSTEN TILLSATT - Komminister 100% - Vi förlänger ansökningstiden!

Håbo pastorat i Uppsala stift, 5 mil nordväst om Stockholm, växer så att det knakar! Bli vår sjätte präst, i ett dynamiskt arbetslag – med sikte mot framtiden!

Håbo pastorat överensstämmer geografiskt med Håbo kommun och har strax under 14 000 medlemmar. Pastoratet ligger i ett naturskönt mälarlandskap, rikt på kulturminnesmärken, med över 23 mil sjögräns och innefattar fem medeltida kyrkor samt Magdalenakyrkan i centralorten Bålsta.

Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i en glad och positiv miljö - i en av Sveriges starkaste tillväxtregioner. Stockholm, Arlanda, Uppsala och Enköping ligger alla inom 5 mils avstånd, och kommunikationerna till och från Bålsta är mycket goda.

Komminister 100 %

huvudsakliga arbetsuppgifter

• Alla de vanliga kärnverksamheterna; gudstjänst och kyrkliga handlingar samt visst ungdomsarbete och vuxenundervisning.
  • Utveckla arbetssätt och mötesplatser, för att öka Svenska kyrkans närvaro och synlighet i samhället.

som person vill vi att du är

• En prestigelös och samarbetsvillig lagspelare.
  • Positiv och lyhörd.
  • En god, förtroendeingivande själavårdare.
  • Kommunikativ och strukturerad.
  • En driven och intresserad utförare.

övrigt

Körkort och tillgång till bil erfordras.

Vi förutsätter att du har grundläggande IT-kunskaper.

Om du kan tala finska är det ett plus, men absolut inget krav.

tillträde

Tillträde enligt överenskommelse.

sista ansökningsdag

Senast torsdag 31 januari, 2019.

upplysningar om tjänsten lämnas av

Kyrkoherde: Lars-Olof Eklund, 0171-46 80 22
lars-olof.eklund@svenskakyrkan.se