Gymnasiekonfirmation

Grödinge församling erbjuder Gymnasiekonfirmation för dig som går i gymnasiet

Gymnasiekonfirmation är en chans för dig som går i gymnasiet och vill lära dig mer om kristen tro, lära känna nya människor och diskutera allt mellan himmel och jord.

Hur går det till?

Vi träffas några gånger under vårterminen. Träffarna avslutas med ett längre läger och sen konfirmeras du.

Du behöver inte vara döpt för att vara med på konfirmationsundervisning. Många väljer att döpa sig under konfirmationstiden. Ta gärna med en kompis även om inte kompisen fått inbjudan till gymnasiekonfirmation. Alla är välkomna.

TRÄFFAS OFTA och ÅKA PÅ LÄGER

När vi ses på konfirmandträffar eller läger pratar vi om olika frågor i små eller stora grupper. Det kan handla om allt mellan himmel och jord. Ofta hittar vi på olika aktiviteter och provar nya saker tillsammans. Du får vara med och fira gudstjänst och andakt, veta mer om vad Bibeln och psalmboken innehåller och hur det kan hänga ihop med vårt liv här idag.

Under konfirmandtiden får du tillfälle att fundera på och prata om vem du är och vad du tror du på. Du får diskutera trosfrågor. Vem är Jesus? Vad står han för? Vad har det för betydelse idag? Men också grundläggande mänskliga frågor om vad som är ont och gott, kärlek, vänskap och meningen med livet.

Vill du anmäla dig eller får mer information om om konfirmation kan du fylla i formuläret så hör vi av oss till dig .