Livets högtider-dop-konfa-vigsel-begravning

I glädje och sorg vill Göteryds pastorat vara närvarande i det som händer: dop, konfirmation, vigsel och begravning.

Dop

Vill du låta döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest då vi firar att den som döps blir en del i Guds stora familj – den världsvida kyrkan.

Konfirmation 2024

I samarbete med Älmhults församling är det äntligen dags för konfirmationsläsning för er födda 2009 - Välkommen med på ett spännande år, olikt allt annat du gjort. Som många säger efteråt: - Ett minne för livet!

Begravning

Om du förlorar en människa som står dig nära, behöver du ta hand om dig och få tid att sörja. Men kanske är det inte nog med sorgen. Kanske är du den som ansvarar för allt det praktiska – att berätta för andra, att beställa en kista och att ordna med begravningen?

Vigsel

Planerar ni ert bröllop? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet. Här berättar vi om vigselgudstjänsten och hur man bokar präst och kyrka. Och så får ni tips om annat att tänka på.