Utbildning i medlemssidorna

Medlemssidorna är Svenska Kyrkans Ungas medlemssystem. Som registeransvarig i lokalavdelningen har du ansvar för att se till att dessa är uppdaterade. Detta kan verka krångligt men vi hjälper gärna till!

Medlemssidorna är mer än än bara ett digitalt medlemssystem. Här har alla medlemmar en egen sida där de kan hålla kontakten med andra medlemmar, anmäla sig till arrangemang, med mera. På Medlemssidorna kan lokalavdelningen presentera sig och sina aktiviteter, varje distrikt har en egen sida och förbundet också. Förutom att vara ett medlemsregister som vi kan ha nytta av i hela organisationen, så är också Medlemssidorna ett skyltfönster för alla som är nyfikna på vad vi gör i Svenska Kyrkans Unga.

Som registeransvarig i lokalavdelningen är det ditt uppdrag att se till att just era sidor är uppdaterade. Lokalavdelningen ska uppfylla följande kriterier:

• fem medlemmar (0-30 år)
  • en registeransvarig
  • två kontaktpersoner
  • verksamhet

Utbildning i medlemssidorna

Detta kan verka svårt och rörigt. Administration kan kännas övermäktigt. Men vi hjälper gärna till! Vi håller utbildning i medlemssidorna för registeransvariga och andra intresserade i distriktet. Fyll i formuläret nedan så kommer vi att kontakta dig inom kort för att hitta ett lämpligt tillfälle!

Intresseanmälan för utbildning i medlemssidorna