Hurra! Inga restriktioner från 9 februari

Nyhet Publicerad Ändrad

Välkommen till oss! Från 9 februari 2022 har i princip alla restriktioner gällande Covid-19 avskaffats. Det innebär att det är fritt att komma till kyrkans verksamheter. Läs mer om gudstjänster och aktiviteter på respektive församlings hemsida.

DEN 9 FEBRUARI 2022 SLÄPPS RESTRIKTIONERNA
De flesta pandemirestriktioner tas bort från och med 9 februari. Det gäller bland annat deltagarbegränsningar, vaccinationsbevis och krav på avstånd mellan sällskap.

Vissa råd och rekommendationer kommer att finnas kvar. Det gäller bland annat särskilda råd till ovaccinerade och att alla som får symtom på covid-19 bör stanna hemma och undvika kontakt med andra.

Stanna alltid hemma om du är sjuk. Tvätta händerna.

Att restriktionerna släpps innebär att det är fritt att komma till församlingarnas gudstjänster, inget maxtak på antal deltagande (förutom storleken på lokalen som vanligt).
Det är fritt att boka lokaler enligt de antal som lokalen rymmer.
Verksamheter som varit inställda kommer att återgå till det normala. Håll koll i kalendern.

BISKOP SUSANNE RAPPMANN SKRIVER
Biskop Susanne skriver till församlingarna bland annat följande:

Den 9 februari hävs i princip alla de restriktioner som har begränsat kyrkans verksamhet. Det gör det möjligt att se våren an med tillförsikt och utforma kyrkans liv och verksamhet på det sätt som vi vill. Så må Gud fortsatt leda vår kyrka genom sin Ande, och ge oss den frimodighet och kraft som vi behöver.

(...)

Vi vet inte om detta är slutet på pandemin. Vi är också medvetna om att många människor har drabbats hårt och dödstalen är förfärande höga. Det finns som alltid anledning att ropa ”Herre förbarma dig/Kyrie eleison”, men idag fäster jag särskilt vikt vid Lovsången/Gloriat.