Lyssna

Välkommen som präster till Gislaveds pastorat och Gislaved, Anderstorp och Västbo Sankt Sigfrids församlingar.

Vi söker 2 präster som tillsammans med anställda och frivilliga vill utveckla och förnya vår verksamhet och våra gudstjänster. Vi hoppas att du vill bidra med just dina gåvor.

Församlingarna i Gislaveds kommun bildade 160101 ett nytt storpastorat. Det nya Gislaveds pastorat består av församlingarna/pastoraten, Anderstorp, Bosebo, Burseryd, Gislaved, N Hestra, Villstad, Våthult och Västbo Sankt Sigfrid (fd Reftele).

Vår vision är:

”En levande kyrka i tiden - öppen och välkomnande –

dit alla kan komma oavsett var man befinner sig på trons väg.”

I dina arbetsuppgifter ingår att vara landsortspräst där du främst har gudstjänster,andakter, kyrkliga handlingar.

Vi söker dig som:

vill vara med och forma vårt nya pastorat
finner din glädje i att vara präst
har god struktur och organisationsförmåga
kan samarbeta, inspirera och leda
är kreativ och tänker nytt.
Vi vill att du tillsammans med oss utvecklar och bygger vidare på vårt gemensamma arbete.

Du får en utmanande tjänst med stor möjlighet att tillsammans med övriga medarbetare utforma efter intresse och lämplighet.

Vi är flera arbetslag i de olika församlingarna som tillsammans med förtroendevalda och andra fritidsmedarbetare har den viktiga uppgiften att vara Kristi synliga kyrka i Gislaved pastorat. Kanske du har särskilda gåvor att komma med i den uppgiften?

Är du personen som känner dig kallad till och tilltalad av vårt arbete, så välkomnar vi dig att söka tjänsten. Tillträde enligt överenskommelse.

I kommunen finns Isaberg med sjöar, skogar, golf, slalom och Scandinavian Raceway. Här finns alltså fina möjligheter till rekreation. Gislaved är känt för musiklivet. Här finns gott om företag samt skolor tom gymnasiet, en fördel om du har familj.

Se www.gislaved.se

Vi träffas gärna om du är nyfiken på uppdraget.

Tjänsterna är tillsvidare på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande intervjuer och tillsättning.

Välkommen med ansökan till Gislaveds pastorat Box 83 332 22 Gislaved

Ange löneanspråk.

Har du frågor på tjänsten så välkommen att höra av dig till:

Kyrkoherde Per-Erik Åkermo 0371-83155,

eller per-erik.akermo@svenskakyrkan.se