Kyrkogårdsarbetare/lagbas sökes

Fryksände pastorat söker kyrkogårdsarbetare/ lagbas (Heltid 100%)

Vi söker dig som har erfarenhet inom mark/grönyteskötsel och arbetsledning. Som person är du strukturerad, flexibel och självgående. Du har förmåga att bidra med idéer och lösningar när andra ser problem. Din roll som lagbas är att leda det dagliga arbetet under säsong maj-nov. Under vinterhalvåret ingår du i teamet för helårsanställd kyrkogårdspersonal.

Du är direkt underställd kyrkogårdscheferna som är personal och arbetsmiljö-ansvariga.Vi förväntar oss att du har en kommunikativ förmåga samt besitter en för arbetet god datorvana.

Som kyrkogårdsarbetare med lagbasuppdrag har du en aktiv roll i ditt lag. Du ansvarar för att det dagliga arbetet fungerar och du deltar praktiskt i alla förekommande arbeten på kyrkogården. Din huvudsakliga placering blir på Fryksände kyrkogård men arbeten kan tillfälligtvis förekomma på pastoratets övriga kyrkogårdar.

Kvalifikationer:

• B-körkort är ett krav
  • Utbildning inom grönyteskötsel, alternativt har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är ett krav.
  • Erfarenhet gällande arbetsledning är ett krav.
  • Datorvana är ett krav.

Eventuellt kan provanställning 6 månader tillämpas. Tjänsten är 100 % och tillsvidare. Tillträde efter överenskommelse.

Din personlighet är lika viktig som dina färdigheter, och vi ser fram emot att välkomna en positiv och motiverad medarbetare till vårt arbetslag.

Sista ansökningsdag: 10 november 2023

Skicka din ansökan samt CV till:
Fryksände pastorat, box 52, 685 22 Torsby

Har du frågor gällande tjänsten?
Ring vice kyrkogårdschef Lars Olsson, 0560-272 25
kyrkogårdschef Lars Wikström, 0560-272 07.
Epost: fryksande.pastorat@svenskakyrkan.se

Fackligt ombud: Stig Norman, 0560-272 24 (Kommunal)