Foto: Kristin Lidell / IKON

Högmässa

Välkommen till högmässa varje söndag kl 11 i Frustuna kyrka

Gudstjänsten handlar om relation. Relationen till Gud får gestalt i bön och tystnad, i glädjesånger och rop om hjälp. Relationen till mig själv får också ta plats, jag får spegla mig själv och det som jag brottas med i livet, i mötet med bibeltexter och kyrkoårets olika teman. Relationen till varandra är också påtaglig i gudstjänsten.

Du är välkommen
Det är viktigt att känna sig välkommen och indragen i en gemenskap. På olika sätt vill vi gestalta det i gudstjänsten, i bönen, sångerna och i  nattvardens liturgi. Varje söndag har vi kyrkkaffe. Ibland bara ett enkelt kyrkkaffe i kyrkan och ibland i prästgården.

Delaktighet
Vi vill att många ska känna sig delaktiga och hemmastadda i gudstjänsten. Vi behöver vara många som hjälper till för att forma och gestalta en mässa där unga och gamla, barn och föräldrar kan fira mässa tillsammans i glädje. Välkommen att vara med!

Gudstjänsten är centrum i församlingens liv. Därför firar vi varje söndag mässa i Frustuna kyrka kl 11.

Dofter och doftkänsliga individer

Dofter kan orsaka akut astma hos personer som är doftallergiska.

Vi ber dig därför att undvika att använda parfym eller andra starkt parfymerade hudvårdsprodukter när du besöker församlingens gudstjänster och verksamheter.

Hjälp oss att sprida budskapet vidare för att minska risken för att de som vistas i våra lokaler får astma.

Kyrktaxi

Kan vi för närvarande inte erbjuda.