Johan Boding

med band i möte med församlingens körer.

Sunne kyrka Fredag 28 juni 19:00

OBS! DENNA KONSERT ÄR SLUTSÅLD!

Johan Boding med band möter körerna i Frösö Sunne Norderö församling. Musik av bl.a. Ted Gärdestad och Queen.

Johan Boding, sång

Marica Lindé, sång

Karin Westerberg, piano

Samuel Boding, gitarr

Josef Boding, bas

Körledare: Anna Brandt, Nils Frändén

Detta är avslutningskonserten på Musikdagarna 2019.

OBS! DENNA KONSERT ÄR SLUTSÅLD.

Om Johan Boding

Johan är utbildad vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm 1993–1998. Han har varit medlem i glamrockgruppen Candy Roxx och i en senare upplaga av gruppen Noice (2003–2005).

Boding har haft roller i musikaler som Miss Saigon och Jesus Christ Superstar. I den senare har han flera gånger gestaltat Jesus, men även Judas och Hannas.

För sin roll i Miss Saigon fick han Guldmasken. Boding har också turnerat med Rhapsody in Rock och deltagit i tv-programmen Så ska det låta (2008, 2010) och Doobidoo (2009, 2016).

Åren 2008–2010 genomförde Boding turnén A Night at The Opera (efter Queens album med samma namn) där han framförde Queen-låtar. Under 2016–2017 turnerar Boding i Stockholm och landsorten med Freddie 70 years – A Freddie Mercury & Queen Tribute Consert tillsammans med Night of Queen Band & Choir. De framför då 24 låtar av Queen och Freddie Mercury som de lät i original som hyllning till Freddie Mercury som skulle ha fyllt 70 år 5 september 2016. Från 2018 turnerar Boding med orkester och kör med The Night of Queen - Freddie Forever.

Johan Boding