Händer i luften
Foto: Linda Mickelsson IKON

Frivillig/Ideell verksamhet

Vill du vara med och agera för en värld där kärlek, empati och solidaritet råder före allt annat? I Svenska kyrkan finns möjlighet för alla att engagera sig såväl lokalt, nationellt som internationellt.

Din uppgift kan vara liten eller stor, sporadisk eller regelbunden. Du väljer själv. Vi har en organisation där du kan få ledning, stöttning, utbildning m.m.

Kanske finns en uppgift som passar just dig? Kanske har du några speciella intressen eller yrkeserfarenheter som kan komma till nytta i vår församling? Vill du bidra med kunskaper, erfarenheter och tid? Vi har många uppgifter som väntar för dig som vill finnas med i utvecklingen av vår verksamhet.

Nedan kan du klicka dig vidare till de uppgifter som finns etablerade redan och finna kontaktuppgifter till respektive uppgift. Om du har idéer för annan ideell verksamhet ber vi dig kontakta diakon Anna Gredander (kontaktuppgifter längst ned på den här sidan).

Uppgifter

Besöksgrupp, internationellt engagemang, kyrkvärdskap - läs och se om något passar dig.