Per Olsson och Anders Hoglert

Duo Hoglert & Olsson

Hornsbergskyrkan onsdag 28 juni kl.18:00.

Klarinett & piano

Anders Hoglert, klarinett
Per Olsson, piano

Klarinett- och pianoduon möttes vid gemensamma studier på Musikhögskolan Ingesund. Under studietiden konserterade duon aktivt runt om i Värmland på vernissager, privata tillställningar, högtida ceremonier och kammarmusikkonserter. Återkommande scener är Rackstadmuseet, Arvika konsthall med flera. De har även framträtt mycket i sina hembygder i Jämtland och Ångermanland under de senaste åren.

I repertoaren ingår dels standardrepertoar från bl.a. Brahms, Schumann och Saint-Saëns. Även visor, jazz och filmmusik. Per Olsson har bland annat studerat vid Sibeliusakademin i Helsingfors och vid Riga Latvian Academy of Music. Anders Hoglert är en bred träblåsare med mastergrad i klassisk klarinett från NTNU i Trondheim, Norge.

HORNSBERGSKYRKAN ONSDAG 28 JUNI KL.18:00

Fri entré tack vare alla medlemmar i Svenska kyrkan!