En man med gitarr och en kvinna med cello sitter på en sten i vattenbrynet.
Foto: Kristina Ljungberg

Duo Danica & Magnus

Frösö kyrka måndag 26 juni kl.18:00.

Så skimrande var aldrig havet

Varmt välkomna på en resa som skimrar både musikaliskt och poetiskt. Klassiska pärlor av Bach, Corelli & Tárrega blandas med visklassiker från Sverige & Mexiko. En specialitet som duon har är att de även framför egenkomponerad musik, sånger med rötter i den svenska visan.

FRÖSÖ KYRKA MÅNDAG 26 JUNI KL.18:00

Cello, Gitarr & Sång

Duo Danica & Magnus bjuder på egna tolkningar av t.ex. sånger från Mexiko, svenska visklassiker, klassiska pärlor, nyskrivna egna sånger och dessutom ger sig på att tolka en folkkär dansbandslåt på sitt egna lilla vis!
Danica Nyström och Magnus Jonsson är två musiker med klassisk bakgrund som verkligen har funnit varandra och deras samarbete bubblar av kreativitet och idérikedom.

Sista två åren har varit mycket händelserika för duon, de har bland annat spelat in sitt första album  ”En dag i sänder” samt deltagit i Sveriges radios musiktävling P4 Nästa med låten ”Pojken i mitt hjärta”-(2021) samt "Från Åmål till Paris"-(2022). Genom sociala medier har duon fått kontakt med en publik i Latinamerika, deras tolkning av den mexikanska sången ”La LIorona” fick snabbt nästan 200 000 visningar på Facebook och mötes av kärlek och hyllningar från en rad olika spansktalande länder. Danica har också  medverkat som cellist i SVT:s program Musikfrågan Kontrapunkt.

Danica spelar cello och Magnus sjunger och spelar gitarr när de framför sina personliga och stämningsfulla tolkningar.

En man med gitarr och en kvinna med cello sitter på varsin stol i en allé.
Foto: Kristina Ljungberg