Duo Dialog.

Destination Astor Piazolla

Frösö kyrka fredag 21 augusti 19:00.

OBS! Ett fåtal fysiska platser finns och dessa måste bokas. Vi kommer att direktsända konserten via vår Facebooksida. Mer om detta längre ner på sidan.

Duo Dialog:
Magnus Grönlund, gitarr
Dan Larsson, klarinett

Duo Dialog bjuder på ett varierat program med svensk musik av Kristina Forsman och Sven Hagvil, franska tongångar av Francis Poulenc, klassisk gitarrmusik från Sydamerika och landar slutligen i en rejäl dos musik av den argentinske tangomästaren Astor Piazzolla. Ett glädjefyllt, virtuost och vackert musikprogram som alltså har ”Destination Astor Piazzolla”!

Duo Dialog är Sveriges ledande ensemble för klarinett och gitarr. Duon har framträtt i SVT och spelar regelbundet på kammarmusikföreningar och i kyrkor och konserthus i Sverige och utomlands. Sommaren 2018 spelade de för fulla hus på Villa San Michele på Capri.

Duon är kritikerrosad för sina konserter och sina CD-skivor. Senaste CD:n i samarbete med sångaren Jakob Högström belönades med en topplacering och "fem radioapparater" i Sveriges radios program CD-revyn och utsågs av fackpressen till en av årets bästa klassiska CD-skivor.

www.duodialog.com

OBS!

PLATSER till konserterna måste bokas i förväg. Bokning görs via telefon till expeditionen, 063-16 11 50. Du anger namn, personnummer, telefonnummer och antal platser som du vill boka. Du kan boka max 4 platser. Du får inga fysiska biljetter utan anger namn och telefonnummer vid entrén till konserten.
Personlig integritet: Dina personuppgifter hanteras bara av oss och i skyddade system. De delas inte med någon tredje part.

DIREKTSÄNDNING kommer att ske av varje konsert via vår Facebooksida. Den som inte har Facebook kan se konserterna i vårt Facebookflöde på vår hemsida. Det kommer att ligga längst upp på startsidan under Musikdagarna.
OBS! Du kan inte se konserten i efterhand, utan bara under den faktiska konserttiden (detta av upphovsrättsliga skäl).