Närbild på någon som håller i ett häfte.

Musik för vuxna

FÖRLÖSA KYRKOKÖR

Förlösa kyrkokör är en blandad kör. Kören övar på måndagar kl 19-20.30 i Garvaregården. Repertoaren är bred och innefattar både klassisk körmusik, visor och populärmusik. Kören sjunger vid de stora kyrkliga helgerna men deltar också med sång i olika större och mindre sammanhang i församlingens liv, inte minst i musikgudstjänst. Ibland gör vi konserter med gästande sångare och musiker. Hör av dig om du är intresserad!
Ansvarig: Ida Fahl (kontakt, se nedan).

GARVAREGÅRDENS VOKALENSEMBLE

Garvaregårdens vokalensemble erbjuder körsång på lite högre nivå. Repertoaren är blandad, från tidigt till nyskrivet, på många olika språk och med huvudsakligen klassisk inriktning. Krav ställs på god sångarerfarenhet, notläsning och gehör. Ensemblen repeterar varannan tisdag (jämna veckor) 18.30-20.30 och framträder i söndagsgudstjänster och på egna konserter. Välkommen att höra av dig om du vill söka till ensemblen. Ansvarig: Ida Fahl (kontakt, se nedan).

SÖNDAGSKÖREN

...medverkar ibland i församlingens gudstjänster och övningen sker en stund innan. Du som vill vara med kommer helt enkelt till övningen utan att binda upp dig på fler tillfällen. Anmälan är inte nödvändig men du får gärna höra av dig. Kören är för både yngre & äldre, både för vana & ovana sångare. Kontakt: Kerstin.

Övning kl 08.30, medverkan i familjemässan kl 10.00 (Simon Garvares kapell, Garvaregården).

Kommande tillfällen:

• 25 februari.
  • 24 mars.
  • 5 maj.

Ida Fahl

Organist

Mer om Ida Fahl

Organist, sångpedagog och kompositör som arbetat i Förlösa-Kläckeberga församling sedan 2017. Ida har mångårig erfarenhet av arbete med körer i olika åldrar, genrer och nivåer.