Ideellt engagemang

GUDSTJÄNSTGRUPPER

Gudstjänstgrupperna planerar och genomför söndagens gudstjänster tillsammans med präst, diakon och musiker. En deltagares uppgifter kan vara att läsa en bibeltext, duka altaret inför nattvardsfirandet, sköta väggprojicering av gudstjänstordningen etc. Varje grupp tjänstgör knappt en gång i månaden. Hör av dig om du vill vara med.
Ansvarig: Anders Johansson

DIAKONIGRUPPEN

Diakonigruppen består av människor som vill och har möjlighet att göra något för församlingens äldre. Detta gör vi bland annat:

Anordnar födelsedagskalas två gånger om året för 80-, 85- och 90-åringar.
Bakar bullar varannan fredag till kyrkkaffet och andra behov.
Ordnar adventskaffe på Dragkroken som är ett boende för personer med demens.
Medverkar och bjuder på fika en gång i månaden på musikstunder för brukare på LSS-boenden.

Vill du också hjälpa till? Gruppen har alltid behov av fler hjälpande händer. Välkommen att höra av dig! Kontakta Anders Johansson.

INTERNATIONELLA GRUPPEN

Vill du vara med i Internationella gruppen och synliggöra Svenska kyrkans internationella arbete runt om i världen?

Gruppen är öppen för alla åldrar och man är med så mycket eller lite man vill. Vill du kanske ordna lotteri eller skänka vinster? Baka eller sälja fika? Komma på fler bra idéer? Alla kan bidra och pengarna vi får in går till ett gott ändamål.

Nu börjar vårens insamling till Fastekampanjen. Vi träffas i Garvaregården vid familjemässan 11 februari, 3 mars och 17 mars samt vid sopplunchen 5 mars och på Påskdagen i Förlösa kyrka 31 mars.

Fram till 27 februari samlar vi in hygienartiklar, t ex våtservetter, tvål, tandborstar och tandkräm, samt stickade saker till Ukraina. Under hösten samlar vi in pengar till Världens barn och Act Svenska kyrkans julinsamling.

Det går bra att börja i gruppen när som helst på året. Välkomna!

Ansvarig: AnnSofie Larsson.