Studiebesök för skola och förskola

Studiebesök och vandringar för elever i skola och förskola i Boxholms kommun.

Boxholms församling sätter högt värde på samarbetet och kontakten med det omgivande samhället. På kommunens skolor och förskolor går många barn som är medlemmar i Svenska kyrkan och vi vill bidra till att ge dem och alla barn en god skolgång och en naturlig relation till kyrkan och dess historia.

Just nu erbjuder vi följande studiebesök till skolorna i Boxholms kommun (uppdateras kontinuerligt).

Krubbsamling Ekeby

Studiebesök - årets högtider

Välkommen att lära och kunskapa omkring årets högtider hos oss i Svenska kyrkan!

Tre trätavlor hänger på väggen med ett kors, ett ankare och ett hjärta som motiv.

Studiebesök - historia och symboler

Välkommen att lära och kunskapa om historia och symboler i våra historiska miljöer i Svenska kyrkan.

Två barn går på väg från fotografen i en park med träd

Studiebesök - kamratskap och hälsa

Välkommen att bygga kunskap och lärande omkring kamratskap och hälsa tillsammans med Svenska kyrkan.