Foto: Daniel Lönnbäck

Diakoni i Boxholm

Information om verksamheter inom det diakonala arbetet i Boxholms församling

Det diakonala arbetet i Boxholms församling riktar sig framförallt till vuxna och äldre, men diakonin finns självklart med som grundton i hela församlingens arbete.

Finns det något du behöver hjälp med så tveka inte att höra av dig! Kontaktinformation till vår diakon Lillianne finns längre ner på sidan.

Meditationsgruppen
Måndagar 17.30-20.30 i Centrumkyrkan. Info och anmälan: Lillianne Svensson

Bibelgruppen
Måndagar 10.00-12.00 i Centrumkyrkan. För dig som är nyfiken på bibeln och kristen tro, eller samtala om vad bibeln betyder för oss idag. Info: Johan Eriksson-Vikberg

Lunchmusik
Tisdagar 12.00 - 13.00 i Timmerö kapell tisdagar ojämna veckor.

Onsdagsträffen
Ondagar kl 14.00 - 15.30 i Centrumkyrkan. Blandat program.
Info: Lillianne Svensson

Leva vidare grupp
För dig som mist din livskamrat. Mer information får du av Ingrid Norén tel 070-130 59 90

Katekumenat - Nyfiken på kristen tro?
En samtalsgrupp för dig som är nyfiken på kristen tro. Vi gräver där vi står och utgår från gruppens egna frågor. Ledare är Ingrid Norén och Vivianne Erlandsson.
Info: Ingrid Norén 070-13 05 990

Övriga verksamheter är enskilda samtal och hembesök, undervisning i kristen tro och grupper för dig som förlorat en anhörig. Välkommen att kontakta diakon Lilliane för mer information.