Allhelgonahelgen – uppdatering med anledning av skärpta restriktioner

Nyhet Publicerad Ändrad

På grund av de skärpta restriktionerna ställs gudstjänsterna under allhelgonahelgen in. Men kyrkorna är öppna. Välkommen.

Allhelgonahelgen är en tid då vi brukar samlas i kyrkorna och på kyrkogårdarna. Men i år blir det annorlunda, till följd av den ökade smittspridningen och de skärpta restriktionerna för Västra Götaland. De planerade gudstjänsterna – inklusive Stilla orgelmusik och Allhelgonamusik – ställs in. Men kyrkorna är öppna för enskild andakt.

Fredag 30 oktober

Alla pastoratets kyrkor hålls öppna för enskild andakt och ljuständning. Kyrkorna öppnar klockan 11.00 och stänger klockan 19.00.med undantag av Börstigs kyrka och Ullene kyrka som på lördagen stänger klockan 16.30.

Utomus vid kyrkogårdarna i Floby (klockan 10.00–12.00), Kinneved (klockan 13.00–15.00) och Åsarp (klockan 15.30–17.30) kan du möta pastoratets kyrkogårdspersonal och ställa dina frågor om gravskick, gravrätter, gravstenar och annat du undrar.

Stilla orgelmusik ställs in.

Lördag 31 oktober

Alla pastoratets kyrkor hålls öppna för enskild andakt och ljuständning. Kyrkorna öppnar klockan 11.00 och stänger klockan 19.00, med undantag av Börstigs kyrka och Ullene kyrka som  stänger klockan 16.30.

Allhelgonamusiken ställs in men präst finns på plats för enskilt samtal och förbön.

Söndag 1 november

Allhelgonagudstjänsterna ställs in. Kyrkorna där gudstjänsterna skulle ha firats är istället öppna för enskild andakt och ljuständning den aktuella tiden, dvs enligt följande:

Kinneveds kyrka är öppen 14.00–16.00

Floby kyrka är öppen från klockan 17.00–19.00

Åsarps kyrka är öppen från klockan 17.00–19.00

Präst finns på plats för enskilt samtal och förbön.