Kyrkogårdsförvaltningen

Kyrkogårdsförvaltningen administrerar begravningsverksamheten samt sköter församlingens kyrkogårdar och krematoriet. I församlingen finns 7 kyrkor, 2 kapell och 9 kyrkogårdar.

Har du frågor angående kyrkogårdarna eller begravningsverksamheten kontakta oss gärna så hjälper vi till.

Kyrkogårdsförvaltningen Axelsvik

Expeditionen Axelsvik
(Östra begravningsplatsen)Ordinarie öppettider: Telefontid måndag-onsdag 10.00-12.00

Tel: 0590-102 54

e-post: filipstad.kyrkogardsforvaltning@svenskakyrkan.se

Postadress: Filipstads församling, Box 16, 682 21 Filipstad

Besöksadress: Östra kyrkogården, Axelsvik 1, 682 34 Filipstad

Kyrkogårdschef

Förvaltningsassistent

Gravkartor

Med våra gravkartor hittar du enkelt graven du söker om du har tillgång till kvartersbeteckning samt gravnummer.

Gravskötsel

Vill du ha hjälp att sköta graven? Här finns avtal och prislista.

Vill du ha hjälp med att sköta graven? Vi hjälper dig gärna.

Här finns prislista och beställningsformulär

Vi söker gravrättsinnehavare

Många gravar saknar någon som ansvarar för graven. På sikt kan det innebära att gravstenen plockas bort. Därför vill vi gärna komma i kontakt med släktingar eller närstående som kan tänkas stå som innehavare. Kontakta kyrkogårdsförvaltningen för mer information.

Bevarandeplan

Utförlig information om församlingens alla kyrkogårdar. (Nedladdningsbar)

Här finns mer information om: