Engagera dig!

Ideellt arbete präglas av glädje, gemenskap och möjlighet till utveckling. Under 2024 vill Farsta församlingen gärna nå fler som vill engagera sig ideellt i församlingens gudstjänster och verksamheter.

Ideellt engagemang i kyrkan

Kyrkan har i alla tider burits av engagemang från frivilliga. Det har helt enkelt varit ett sätt att vara kyrka. Tillsammanskraft. Värdet i ideellt engagemang skapas inte bara av att människor frivilligt ger av sin tid till en organisation. Den som engagerar sig får också mycket tillbaka, till exempel social gemenskap och utlopp för sina intressen. Det finns många olika sätt att engagera sig på. I varje kyrka finns det minst en kontaktperson som kan ta emot din fråga.

Du är varmt välkommen att kontakt med någon av samordnarna här nedan under respektive kyrka eller anmäla intresse via formuläret.

Kontaktperson Söderledskyrkan

Sofie Puranen
Diakon
sofie.puranen@svenskakyrkan.se

Kontaktperson Kornets fik (Söderledskyrkan)

IngaLill Widegarn Andrén
Pedagog
ingalill.andren@svenskakyrkan.se

Vägen till ett ideellt engagemang kan se ut på olika sätt. I Söderledskyrkan går det till på följande sätt:

1. Kontakta samordnare - det kan du göra på flera olika vis. Du kan fylla i intresseformuläret nedan, ringa kontaktperson, mejla eller besöka Kornets fik (Lingvägen 149), drop-in torsdagar kl. 12.00-15.00.
  2. Introduktionssamtal med samordnare. Skriftlig överenskommelse.
  3. Ideella uppdraget börjar och du erbjuds möjlighet att delta i olika aktiviteter och utbildningstillfällen.
  4. Uppföljningssamtal med samordnare.

Kontaktperson Stora Sköndals kyrka:
Julia Isomettä
diakon, Stora Sköndals kyrka
julia.isometta@svenskakyrkan.se

Kontaktpersoner Farstastrandkyrkan:
Anne-Christine Yström
präst och distriktsledare Farstastrandkyrkan
anne-christine.ystrom@svenskakyrkan.se

Hanna Sundén
präst, Farstastrandkyrkan
hanna.sunden@svenskakyrkan.se

Ideellt engagemang i Farsta församling

Nyfiken på ideellt arbete? Du behövs i Farsta församling!

Anmäl intresse