Du bidrar

TRE SKÄL
Skälen att tillhöra Svenska kyrkan kan variera. Kanske är det så att alla dessa skäl kan sammanfattas med tre ord: TRO, TRADITION OCH SOLIDARITET

TRO
Längtan efter en personlig Gudstro och en vilja att vara med i en gemenskap och ett samtal där denna tro får fördjupas och få näring.

TRADITION
Viljan att vid livets avgöranden skeenden genom kyrkans traditioner och riter få möjlighet att uttrycka glädje och sorg, förundran och bävan.

SOLIDARITET
Möjligheten att stödja församlingens arbete bland människor i samhälle och värld för en mer rättvis och generös värld.

Förhoppningsvis kan du som tillhör Svenska kyrkan känna igen dig i något eller flera av dessa ord och se att genom dig möjliggörs församlingens arbete. Förhoppningsvis ser du som funderar på att gå med i kyrkan, att det finns flera skäl till det.
Farsta församling vill fortsätta att vara en miljö för levande Gudslängtan, en plats för livets avgörande händelser och ett solidariskt arbete för en skönare värld.

Vill du veta mer så kontakta någon av församlingens präster.