Boka dop online

Hitta lediga doptider i Farsta församling

Så bokar du dop online

• Klicka på knappen ”Hitta lediga tider” här ovan.
  • Välj kyrka och/eller datum och se lediga tider i kalendern. Hittar du ingen tid som passar eller undrar över något? Kontakta bokningen på farsta.bokning@svenskakyrkan.se eller 08-683 63 08 eller 08 683 63 09
  • Observera att första möjliga bokningsbara tid alltid ligger 3 veckor framåt i tiden.
  • Det finns även möjlighet att låna lokal för dopkalas. Om ledig lokal finns syns det i respektive doptid i kalendern.
  • Välj en tid och fyll i uppgifter i formuläret som öppnas. Om ni önskar döpa fler på samma tid så fyller ni i namn och personnummer i rutan ”Övriga önskemål”.
  • Vi återkommer till dig inom några dagar med bekräftelse på din bokning. Om du inte fått någon bekräftelse, kolla först din skräppost, i annat fall kontakta oss.
  • Det finns möjlighet att låna dopklänning. Kontakta bokningen på farsta.bokning@svenskakyrkan.se  eller ring 08-683 63 00
  • Med reservation för eventuella ändringar vad gäller bemanningen (präst och musiker).
  • Alla personuppgifter behandlas enligt GDPR

Frågor & svar

LÅNAR NI UT DOPKLÄNNING?
Ja, församlingen har flera dopklänningar som ni kan välja mellan.
Kontakta oss på 08-683 63 00 eller kom in till expeditionen vid Söderledskyrkan, Lingvägen 149, för att titta på klänningarna.

FINNS DET MÖJLIGHET ATT LÅNA LOKAL FÖR DOPFIKA?
Ja! Vid alla våra kyrkor finns möjlighet att låna lokal för dopfika. Läs mer på sidan lokaler där det står mer information och andra praktiska saker.

VAD KOSTAR DET?
Själva dopet kostar ingenting. Kyrka, präst, musiker, vaktmästare och lokal för dopfest är gratis.

MÅSTE MAN VARA MEDLEM FÖR ATT FÅ DÖPA SITT BARN?
Nej, det måste man inte vara. Om den/de som är vårdnadshavare vill att barnet ska döpas finns inget som hindrar, oavsett föräldrarnas samfunds- eller religionstillhörighet.

Vattendroppar.

Boka dop online | Vad innebär dopet och hur går det till?