Mälarö Mötesplats - Valspecial

Lyssna på vårt radioprogram, Mälarö Mötesplats. Här får du information om årets kyrkoval och du hör också representanter från våra tre nomineringsgrupper i Färingsö församling.

Mälarö Mötesplats - Valspecial 1

Hur går kyrkovalet till rent praktiskt och vad röstar vi på? I varje program pratar vi med en av de nomineringsgrupper du kan rösta på lokalt. I detta första program ringer vi upp Beatrice Timgren från Sverigedemokraterna. Medverkar gör också Ulric Andersen som är valnämndens ordförande.

Mälarö Mötesplats - Valspecial 2

Vi fortsätter ladda upp inför kyrkovalet den 19 september där förtidsröstningen i Stenhamra församlingsgård redan är igång.  Idag träffar vi ytterligare en av våra nomineringsgrupper i Färingsö församling, nämligen Socialdemokraterna och Inger Andersen.

Mälarö Mötesplats - Valspecial 3

Vi möter den tredje och sista av våra lokala nomineringsgrupper i Färingsö församling, Kyrkans väl, idag representerad av Lars-Erik "Eje" Olsson.