Information om corona

Färingsö församling följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten ger. Från och med 9 februari öppnar vi successivt upp våra verksamheter igen. Kontakta oss för mer detaljer om en specifik verksamhet.

Följ oss här på hemsidan och/eller på vår Facebooksida för löpande information.

Expedition

Församlingsexpeditionen håller öppet som vanligt. Se öppettider och kontaktuppgifter här.

Samtal och stöd

Det är mycket som kan skapa oro just nu. Hör gärna av dig till någon av oss, vi finns här för dig:
Peter Strömmer, kyrkoherde: 08-564 209 22
Yngve Göransson, präst: 08-564 209 24
Sandra Malmborg, diakoniassistent: 08-564 209 50

Du kan också nå jourhavande präst på nummer 112. Jourhavande präst nås varje dag mellan klockan 17:00 och 08:00.

Mer information:

Om du är sjuk ska du vända dig till sjukvården via 1177.

Om du har frågor om coronaviruset kan du läsa på Krisinformation.se. Där finns länkar till olika myndigheters information.

Du kan även ringa nationella upplysningsnumret 113 13 om du har frågor. All information som 113 13 lämnar ut är verifierad av Folkhälsomyndigheten eller annan ansvarig myndighet. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt under årets alla dagar.

Om du är frisk, men känner oro är du välkommen till din församling. Du kan också ringa jourhavande präst på 112.

På Folkhälsomyndighetens hemsida hittar du aktuell info, samt vanliga frågor och svar om coronaviruset.