Foto: Albin Hillert/IKON

Präst

Församlingen söker präst 100 %

Färgelanda-Högsäters församling söker dig som är social och utåtriktad, lyhörd för andra och prestigelös. Uppgifterna är helt vanliga prästuppgifter som gudstjänster, kyrkliga handlingar, själavård och konfirmandarbete. Du ingår i ett arbetslag med ungefär 20 anställda medarbetare och mycket av ditt arbete planeras och genomförs tillsammans med andra. Det finns ett stort antal ideella engagerade i verksamheterna. Din roll där är att handleda och stötta. I församlingen finns flera veniater som predikar och leder gudstjänster regelbundet. Du har ett handledaransvar för dem och träffar dem regelbundet för andlig fördjupning och vägledning.

Som präst i Färgelanda-Högsäter får du chans att utvecklas genom alla möten med människor och uppleva hur Gud finns med i vår vardag. Här finns alla möjligheter att bidra med det som är dina talanger och pröva nya vägar.

Du behöver B-körkort och tillgång till egen bil.

Ansökan skickas med referenser till

Färgelanda-Högsäters församling
Kyrkvägen 3
458 31 Färgelanda