Fastighet

Fastighetsförvaltningen i Svenska kyrkan är ett serviceorgan, som handlägger fastighetsärenden för de fastigheter kyrkan bedriver verksamheter i.

Förvaltningen har en administrativ och beslutande ledning bestående av förtroendevalda, kyrkoherde och ledningsgrupp, placerad på pastoratsenheten, Kristinegatan 11. Handläggning av ärenden görs också av en fastighetsingenjör.

Den operativa verksamheten leds av vår fastighetstekniker med personal, placerade i verkstadslokalerna på Skogskyrkogården.

Alla större projekt, såväl investeringsprojekt som underhållsarbeten, sker genom köpta tjänster eller upphandling. Mindre arbeten sker i första hand med egen personal.

Fastighetsförvaltningen kontaktuppgifter

Frågor om fastigheter

Erik Jackson, fastighetsingenjör, tel. 023-70 20 03 erik.jackson@svenskakyrkan.se