Nu kan vi mötas flera i gudstjänst igen

Det är roligt att få konstatera att vi nu får mötas till gudstjänst 50 personer i de flesta av våra kyrkor. Det kan skilja sig mellan olika kyrkor hos oss, alla är inte lika stora.

Antalet deltagare kommer variera mellan kyrkorum, utifrån kyrkorummens storlek och utformning.

Information om vad som gäller för respektive kyrkorum hittar du nedan.

• Klosters kyrka      300 deltagare

• Fors kyrka            100 deltagare

• S:t Pauli kyrka        50 deltagare

• S:t Andreas kyrka  50 deltagare

• Tomaskyrkan         50 deltagare

• Ansgarskyrkan       50 deltagare

• Öja kyrka               50 deltagare

• Västermo kyrka    50 deltagare

• Lista kyrka             50 deltagare

•  Gillberga kyrka       50 deltagare

• Stillhetens kapell   40 deltagare

Kyrkkaffet på söndagarna är fortfarande restriktiva under sommaren och varje församling ser till sina möjligheter. Uthyrningen av lokaler i samband med begravningskaffe, dopfest eller liknande kommer öppna upp i september om utvecklingen är fortsatt positiv.

Håll avstånd, var försiktiga i mötet med varandra. Smittspridningen finns fortfarande.

Välkommen till oss för att fira gudstjänst och njut av sommaren.

Johan Hedlund, kyrkoherde