Bli medlem/Utträde

Ditt medlemskap bidrar till att hjälpa utsatta människor i din närhet eller runt om i världen. Eskilstuna pastorat ger stöd, inspiration och hjälp till tusentals människor varje år. Stöd och hjälp som kan betyda oerhört mycket i vardagen. Ibland avgörande för hur man mår, vilka man träffar och hur man tänker om sig själv och livet.

Tillsammans gör vi skillnad i Eskilstuna! Varje dag bidrar du till att hjälpa människor i sorg, att familjer i behov får ekonomiskt stöd, att barn och föräldrar får mötas och till att Eskilstuna Stadsmission kan ge hemlösa tak över huvudet. Varje dag gör du en insats som betyder något för någon.

Folkbokförd utanför Sverige

Om du inte är folkbokförd i Sverige ska du lämna en anmälan om inträde i Svenska kyrkan till en försmaling som du har eller vill ha en relation till. Du kan välja vilken försmaling du vill.

Bli medlem genom att fylla i formuläret

Du kan antingen besöka oss för att ansöka om medlemskap eller fylla i formuläret nedan. När du har skickat in din ansökan kommer du att få en bekräftelse till din e-post. Vi kontrollerar att alla uppgifter stämmer och skickar en slutlig bekräftelse om ditt nya medlemskap.

Genom din anmälan godkänner du att du registreras hos Eskilstuna pastorat. Registret innehåller de personuppgifter som du själv har lämnat. Personuppgifterna används enbart i Eskilstuna pastorats verksamhet och/eller prenumeration av nyhetsbrev och tas bort när du avslutar verksamheten eller prenumerationen.

Personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter är Eskilstuna pastorat. Du har rätt att en gång per år kostnadsfritt få information om vilka personuppgifter som förekommer om dig i Eskilstuna pastorats verksamhet. Om du anser att en uppgift om dig är felaktig eller missvisande bör du höra av dig på en gång. Kontaktinformation finner du under rubriken Kontakta oss.

All behandling av personuppgifter sker utifrån bestämmelserna om integritetsskydd i EU:s dataskyddsförordning (GDPR)

Välj en av nedan alternativ:

Utträde ur Svenska kyrkan

Som medlem är du viktig och du bidrar på olika sätt till kyrkans liv och verksamhet. Här får du veta hur du lämnar oss, men också vad kyrkoavgiften och begravningsavgiften som du ser på din deklarationsblankett egentligen är för något. Att gå ur kyrkan kostar ingenting.

Här kan du läsa mer och få hjälp med ditt utträde

Bidra som volontär i S:t Johannes församling

Som volontär kan du göra en insats som är berikande både för andra och dig själv. Även en liten insats gör skillnad och har stor betydelse.

Kontakt: Adresser, telefonnummer och besökstider

Besökstider/telefontider Kyrkans hus: