Vi på Diakonin

Välkommen till Engelbrekts Diakonala Center. Här kan du möta:

Anna-Karin Wiknertz

Diakoniassistent

Mer om Anna-Karin Wiknertz

Anna-Karin leder medicinsk yoga och mindfulness. Sedan 2021 är hon anställd som diakoniassistent och är ansvarig för ekonomiskt stöd. Du kan möta Anna-Karin på Café DC Hjorthagen.

Clary Nilsson

Arbetsledande diakon

Mer om Clary Nilsson

Clary är ansvarig för sorgestöd i församlingen. Hon har också hand om kontakter med övriga samhällskontakter.

Érika Berglund

Husmor

Mer om Érika Berglund

Érika ser till så att alla som kommer till Engelbrekts församling trivs och får fika. Du kan möta henne på Café DC Engelbrekt. Hon arrangerar också minnesstunder efter begravningar.

Isabella Tengdelius

Kurator

Mer om Isabella Tengdelius

Isabella är kurator och tar emot dig som behöver enskilt samtal om något som skaver. Isabella är också kopplad till universitetskyrkan.

Tonja Orheden

Diakoniassistent och musikpedagog

Mer om Tonja Orheden

Tonja är musikpedagog och arbetar bland annat med babyrytmik och alla-kan-sjunga-kören Ropstenarna. Du kan också möta Tonja på café DC, både i Engelbrekt och Hjorthagen.