Engel Live 20 april – Eurovision

Lördagen den 20 april kl 22.00 är det dags igen för Engelbrekts musikmässa Engel Live där en känd artist eller grupp tolkas av The Modern Sound och Engel Live band.

I samband med att Eurovision Song Contest äger rum i Malmö i början av maj vill vi fira detta med att lyfta fram de nordiska ländernas vinnande bidrag genom åren.Waterloo, Hard Rock Hallelujah, Fly on the Wings of Love är bara några av de sånger ni kommer att få höra. Som vanligt bidrar kyrkoherde Annelie Lowén med en reflektion.

Teman våren 2024:

Onsdag 7 februari kl 18.00   |  Fri entré

Elton John

Onsdag 13 mars kl 18.00   |  Fri entré

Ted Gärdestad

Onsdag 17 april kl 18.00  |  Lördag 20 april kl 22.00  |  Fri entré

Eurovision

Engel Live är en musikmässa, där vokalensemblen The Modern Sound kommer att framföra musik av olika pop- och soulartister.

Målsättningen är att erbjuda musik med hög igenkänningsfaktor och engagemang till en bredare publik. The Modern Sound är en kör i Engelbrekts församling som består av tio meriterade sångare som leds av Karin Bäckström. Under tre onsdagar våren 2024 kommer The Modern Sound och gästartister att tolka Elton John, Ted Gärdestad och Eurovision.

Alla är varmt välkomna till Engel Live – Engelbrekts höga tak är inte bara bokstavligen högt. Engel Live har dessutom låga trösklar dit alla oavsett bakgrund är välkomna.