Bild på prästen Katarina Wolf
Foto: Ewa Linnros

Prästen är här

Onsdagar från och med 24 mars är jag, Katarina Wolf någonstans på Munsö & Adelsö ungefär klockan 11 - 17 eller enligt överenskommelse. Jag kan komma hem till dig eller vi kan träffas i kyrkan.

I januari i år började jag arbeta i Ekerö pastorat. Jag är församlingspräst på Adelsö och Munsö - dessa mycket fina platser. Jag förrättar förstås dop, vigslar och begravningar och pratar med människor i alla åldrar om stort och smått, enkelt och svårt. Förutom präst är jag också sjuksköterska med specialområdena brännskador, missbruk och psykiatri. Konstnär är jag också. Tavlorna är ett sätt för mig att få kontakt med människor och berätta om saker och om livet, typ som en predikan.

Vill du träffas?

Vi kan vi sitta på en stubbe, promenera, samtala, se på fåglar eller bara vara tysta.
Tveka inte att ringa mig.

Katarina Wolf

Präst